Nechcete ztrácet čas procházením našeho katalogu?
Zadejte základní parametry vašeho vysněného domu a získejte nabídky šité na míru právě Vám.
VÝBĚR DOMU
Počet obytných místností
Počet podlaží
Cena domu na klíč
ZOBRAZIT NABÍDKU22.2.2023
Chcete si pořídit nový dům? V tom případě vás určitě bude zajímat, jak můžete při stavbě nebo koupi nového, či rekonstrukci toho stávajícího výrazně ušetřit. V tomto článku vám přinášíme výčet dotací, o něž můžete v letošním roce požádat.
Dotace novostavba je platná i pro letošní rok v rámci Nová zelená úsporám. Můžete o ni požádat při výstavbě nebo nákupu nového rodinného domu s velmi nízkou energetickou náročností. O dotaci na novostavbu může požádat:
Výše dotace je přitom velice zajímavá. V rámci dotace novostavba můžete získat až půl milionu korun na základě dosažených energetických parametrů budovy. V nižších řádech se můžete těšit na 200 až 350 tisíc korun, což už jsou částky, které pokryjí výraznou část vašich nákladů.
Stát v rámci programu Nová zelená úsporám poskytuje i dotace na fotovoltaické systémy. O tuto dotaci můžete požádat nejen v případě, kdy stavíte nový rodinný dům, ale také pokud už ten svůj dávno máte.
Dotace na fotovoltaiku pokrývá maximálně 50 procent z celkových výdajů. Nejvyšší částka, jíž můžete od státu získat, je 200 tisíc Kč u rodinných domů, a až 500 tisíc Kč u bytových domů. Výše dotace se liší v závislosti na zakoupeném systému:
Program Nová zelená úsporám se i tento rok rozhodl podpořit efektivnější využívání zdrojů energie. A díky tomu můžete získat podstatnou část investované částky do tepelného čerpadla zpět. Konečná výše dotace je závislá především na zvoleném zdroji a počtu bytových jednotek, které jsou na tento zdroj připojeny. Obecně ale můžete získat příspěvek od 60 000 Kč do 100 000 Kč.
Zažádat můžete také o dotaci na podporu využití tepla z odpadní vody. V tomto případě je příspěvek fixní, a to 10 000 Kč za každou zapojenou bytovou jednotku.
autor: redakce dumonline.cz
16.9.2024
29.8.2024
29.5.2024
25.4.2024
29.3.2024
8.3.2024
29.2.2024
22.2.2024
7.2.2024
30.1.2024
19.1.2024
5.1.2024
21.5.2023
Realitní trh zažívá otřesy. Vysoké úrokové sazby hypoték výrazně utlumily nákupy bytů či domů. A ceny nemovitostí začaly klesat. Zejména bytů. Dům už v některých lokalitách vyjde le...
12.5.2022
Rodinný dům může mít mnoho podob. Zatímco některé mohou být z cihel a malty, u jiných je hlavním stavebním materiálem dřevo. Nabízí se však otázka, která z možností je lepší? Zatím to...
26.4.2022
Výběr domu není snadná záležitost. Právě naopak - stojí nás mnoho času i úsilí. V konečném důsledku se však toto úsilí rozhodně vyplatí. Dům totiž nevybíráme na rok nebo dva, ale spíše na...
18.4.2022
Pořídit si vlastní rodinný dům je snem nejednoho z nás. Aby však mohl být položen první základní kámen, je zapotřebí projektová dokumentace. Jenže na koho se nejlépe obrátit v případě ž...
4.4.2022
Voda - něco, co k životu nezbytně potřebujeme. V domácnosti bychom se bez ní neobešli. Ovšem stejně jako za elektřinu nebo plyn, i za vodu se musí platit, a jak už to tak bývá, ceny...
Nechcete ztrácet čas procházením našeho katalogu?
Zadejte základní parametry vašeho vysněného domu a získejte nabídky šité na míru právě Vám.
Aby web fungoval jak má - souhlas s cookies
Pro co nejlepší zážitek z prohlížení webu, aby fungovalo vyhledávání, přihlašování, abychom vás neobtěžovali nevhodnou reklamou a pro mnoho dalších věcí využívá tato stránka tzv. cookies, což jsou drobné textové informace dočasně ukládané do paměti vašeho prohlížeče. K jejich použití od vás potřebujeme souhlas. Za jeho udělení v plné šíři, či podrobné nastavení vám velmi děkujeme. Vaše rozhodnutí můžete samozřejmě kdykoliv změnit a přenastavit.
Jaké cookies používáme
Nezbytné cookies jsou bezpodmínečně nutné k fungování stránek. Bez nich by nefungovaly základní funkcionality, jako např. přihlašování nebo nakupování v e-shopu. Tyto jsou vždy automaticky povolené.
Marketingové cookies pomáhají trackovat uživatele stránek za účelem nabízení cílených reklamních sdělení. Dávají smysl pro obě strany, neboť uživatel stránek obdrží reklamu na produkty, které ho skutečně zajímají, a které např. vyhledával v minulosti, a vydavatelé reklam naopak mohou tyto reklamy cíleně nabídnout.